pondelok 18. októbra 2021

Detské deky

 V rodine -  vzdialenejšej -  sa nám narodili dvojičky. Chlapček a dievčatko. To že sa majú narodiť dvojíčky sme vedeli, ale akého pohlavia budú, budúci rodičia tajili, tak sme sa to dozvedeli až keď sa narodili. Je to udalosť, keď sa v rodine, aj keď vzdialenejšej, bratranec z 2.kolena, narodí dieťa, a o to väčšia je to udalosť, keď sa narodia dvojčatá. A tak som sa rozhodla, že týmto novým obyvateľom našej planéty ušijem quilty. 


Oba quilty sú ušité podľa návodu od @piecestopatch, vo veľkosti baby quilt, t.j. cca 100x130 cm.

Na dievčenský quilt som použila  látky Moda Grunge ako podkladovú látku z patchworkcz.cz a farebné tiež z toho istého e-shopu, ale veru neviem výrobcu. Kupovala som ich už dávno a mali byť určené na niečo iné, ale teraz sa mi hodili, sú také sladké, dievčenské. Rohy som zaguľatila, aby som trošku pri dievčenskom quilte zjemnila tú geometričnosť vzoru. Aj napriek tomu, že sú rohy zaoblené, použila som lem strihaný normálne a nie ako šikmý prúžok. Pri radiuse, ktorý som použila, to nebolo vôbec potrebné. Tento krát som quiltovala sama.  Je to quiltované do oblúka, prvý som si predkreslila a potom som už išla s kráčajúcou pätkou a vodiacim pravítkom(neviem či sa to tak správne volá). Ako výplň som použila bavlnený vatelín. Zadná strana je šedá s farebnými guličkami. 


 




U chlapčenského quiltu som vsadila na šedú Toscanu od Northcott kupovanú na www.bajecnesiti.cz, a modrú s malými kotvami. Tu výrobcu neviem. Pri chlapčenskej som rohy nezaoblila a použila som quiltovací vzor z knihy Walk. Spodná strana je svetlučko tyrkysová(aj keď na fotke vyzerá viac modrá) s farebnými guľkami. Aj tu som ako výplň použila bavlnený vatelín.
 





Dúfam, že detičkám budú quilty dlho  slúžiť a budú milované, používané a prané. Pre mňa je najvätšou odmenou, ak sú na quilte stopy častého používania, prania, to mám najväčšiu radosť. 

Prajem Vám pekný deň

1 komentár:

  1. Úplně fantastické deky a bombastické prošití. Moc se ti povedly.j.

    OdpovedaťOdstrániť

Moje milé virtuálne priateľky a návštevníčky blogu, ďakujem za návštevu blogu a milé komentáre.
Vždy ste u mňa vítané a teším sa na Vašu ďalšiu návštevu
Jana

Milé vituálne priateľky a návštevníčky , ďakujem za Vaše zastavenie sa na mojom blogu a za milé komentáre. Teším sa na Vašu ďalšiu návštevu a Vaše komentáre