nedeľa 18. decembra 2016

ŠTÍTKY, ETIKETY A OZNAČOVANIE VÝROBKOV

Krásny deň moje milé,

neviem, ako to mnohé z Vás robia, že postíhajú úplne všetko, ale ja som jedna z tých, ktorá nestíha všetko čo by chcela. Keď prídem z práce domov je už tma a to je pre mňa príšerne deprimujúce, a ešte k tomu sa už dlhšie neviem zbaviť nejakého vírusu a musím povedať, že najradšej som zababušená na gauči so šálkou horúceho kakaa pri knihe alebo telke.

Ale aspoň trošku prispejem do blogovacieho sveta. Na začiatku svojho šitia mi ani vo sne nenapadlo, že by som to, čo ušijem, mohla niekomu aj podarovať, nieto ešte nejako označovať svoje výrobky. Nešijem na predaj a preto som si stále vravela, že predsa obdarovaný bude vedieť, že to, alebo ono dostal(a) práve odo mňa. Až raz, keď som kamarátke darovala niečo ušité, tak mi trošku s malým srdiečkom povedala, že by som mala popremýšlať, či na svoje výrobky nedať nejakú etiketu, alebo štítok, že som danú vec vyrobila práve ja...... Začalo mi to vŕtať v hlave a nakoniec som pripustila, že mala pravdu, že etiketa, či štítok dodajú výrobku profesionálnejší vzhľad a keď niečo urobím tak ako sa má, nemusím sa hanbiť označiť ho svojim menom.

A tak som zapojila do spolupráce aj world wide web. Na internete nájdete spústu etikiet, štítkov, v rôznych veľkostiach, z rôznych materiálov, v rôznych farbách, našívacie, nalepovacie, nastokávacie..........atď. Len si vybrať. Z tej ponuky je to dosť ťažké, a hlavne nájsť niekoho kto Vám vyrobí aj malú sériu, ja nepotrebujem stovky či tisíce kusov, ale dá sa  nájsť aj takýchto výrobcov . Najskôr som si však musela  utriediť čo vlastne chcem.

Mojimi prvými etiketami, boli etikety našívacie do švu. Nechcela som na začiatku investovať do etikiet veľa peňazí, tak medzi hlavnými kritériami na výber bola jednoduchý ale pekný vzhľad a cena. Rozhodla som sa etikety objednať na www.sashe.sk . U  Janky Chybovej som si objednala nielen etikety ale aj grafiku, ja nemám príliš veľkú predstavivosť a s Jankiným návrhom som bola spokojná a tak som objednala 50 ks( je to najmenší počet, ktorý Janka vyrobí a ja som si v duchu vravela, že to mi vydrží na kopec rokov...... ale boli spotrebované skôr ako som si predstavovala, len som si nechala 2-3 ks ako vzor). Janka vyrába etikety na textilnej páske, ktorá mne ale pripadá taká plastová, nie je to klasická bavlnená stuha,  tlačí ich špeciálnou farbou, ktorá je odolná voči praniu do 90 stupňov. Etikety sú iba bielo-čierne(biely podklad, čierna grafika). Etikety sú dodané v páse a treba si ich rozstrihať. Komunikácia s Jankou bola rýchla, dodanie taktiež. Ak hľadáte cenovo výhodné, jednoduché a kvalitné etikety, môžem naozaj odporučiť.
Etikety sú fajn, ale trošku horšie sa prišívajú ručne, sú také tvrdšie,. Ja dosť často zabudnem prišiť etiketu do švu. 

Ako mi dochádzali etikety od Janky, chcela som vyskúšať aj niečo iné, hľadala som na internete a natrafila toho času cez etsy.com na malého výrobcu textilných etikiet. Vtedy  som si, ešte cez etsy, objednala u Jennifer etikety, teraz už Jenni nepredáva cez etsy, ale má svoj  vlastný on-line shop . Nie som veľmi dizajnovo nadaná a vyhovovalo mi, že u Jenni som našla veľa dizajnov na etikety, ktoré Jenni po objednávke personalizuje podľa požiadaviek.  Etikety sú tlačené buď na saténe  alebo bavlne, ktorá je špeciálne upravená(laminovaná?) a Jenni ju nazýva "polycotton". Štítok je však mäkký, neláme sa, dobre sa našíva, nestrapká sa....a možno ho prať.  Etikety sú vyrábané v 6 veľkostiach a buď našívacie alebo nalepovacie. Ja som sa rozhodla pre etikety našívacie, pred umiestnením na výrobok nalepím kúsok style-fixu a tak si ju umiestnim na miesto. Vlastný design etikety je možné poslať Jenni, ktorá ho spracuje, resp. na jej stránke sa dá vybrať z mnohých pekných designov.
Etikety sú pekné, dajú sa prať, a cena tiež ujde. Najviac ich predraží poštovné, aj keď sa ho Jenni snaží čo najviac minimalizovať. Za 90 ks etikiet aj s poštovným som platila 46 EUR. Komunikácia s Jennifer je fajn, aj napriek mojej mizernej angličtine sme sa dohodli. Jenni má na FB svoj profil, ja som ju nedávno oslovila priamo na jej osobnej mailovej adrese, ako odporúča na FB......... Dodacia lehota je cca 4-6 týždňov.

Etiketa našitá na nákupnej taške.

Etiketa má rozmer 1x2,5 inch, design som si vybrala u Jenni .........teraz mám objednané ďalšie s vlastným dizajnom


Najnovším fenoménom sú plastové štítky, ktoré ponúka Milka Kafková. Tak ako mnohé z Vás, som ich videla na Milkinich nádherných taškách a poprosila som ju, či by som si mohla u nej objednať. Štítky sú, ako je vyššie uvedené, plastové potiahnuté fóliou s imitáciou kovu - zlato, striebro, bronz a to buď vo vysokom lesku alebo matné. Najmenšia objednávka je 10 ks z vybratého dekóru a potom násobky desiatich. Je možné vyrobiť štítky buď oválne,  guľaté alebo obdĺžnikové. Do plastu je logo vypálené laserom. 1 ks vychádza cca 15 Kč. Dodacie lehoty sú trošku dlhšie, ale oplatí sa počkať, na kabelkách, peňaženkách, púzdrach narobia naozaj veľa parády. Môžem vrelo odporučiť, vyzerajú naozaj krásne a dodajú každej taške, alebo púzdru profesionálny šmrnc. Milka mi však písala, že od Januára 2017 budú dodacie lehoty omnoho kratšie. To určite poteší mnohé z nás........

Moje štítky sú strieborné a bronzové, možno by som to skôr nazvala staromosadz.


Obdobné plastové štítky ponúka aj firma Edukoplay.cz . Popri výrobe patchworkových šablón a pravítok pre patchwork ponúkajú aj výrobu plastových a textilných štítkov. Štítky sú vyrábané z  dvojvrstvého plastu o hrúbke 0,5mm, ktorý je potiahnutý striebornou lesklou alebo matnou fóliou. Štítky sú vyrazené na archu o rozmere 20x15 cm a cena za 1 štítok záleží od jeho veľkosti(podľa toho koľko sa ich zmestí na 1 arch). Cena za 1 arch je 390 Kč a zmestí sa naň podľa veľkosti 20-84 ks etikiet.
Okrem plastových štítkov, ponúka firma Edukoplay.cz, aj textilné etikety. Tieto som u nich síce neobjednávala, ale pani bola veľmi ochotná a poslala mi na ukážku okrem plastových štítkov aj textilnú etiketu. Musím povedať, že vyzerá naozaj veľmi dobre. Materiálovo mi pripomína trošku brúsenú kožu. Ako ma pani informovala, jedná sa o textilnú imitáciu velúru a logo je vypálené laserom. Zatial je možné dodať v neutrálnych farbách a to béžová, svetlo hnedá a svetlo šedá. Toto boli bohužial posledné informácie, ktoré som z tejto firmy dostala, pani mi už cez týždeň na maily neodpovedá............, čiže neviem aká je cena textilných štítkov....... Trošku ma komunikácia sklamala, ale možno je to zapríčinené len predvianočným zhonom......



Dúfam, že niektoré ste našli inšpiráciu a tak ako ja, budete do budúcna svoje výrobky označovať(aj keď ja dosť často zabúdam....) a tým dostanú Vaše výrobky ešte profesionálnejší vzhľad.

Prajem Vám krásny deň

Jana





3 komentáre:

  1. Janiiiiiiiiiii máš ich super ,tie textilne by sa zišli aj mne porozmýšlam o nich ...... dakujem za tip kde ...pekný večer a krásne Vianočné sviatky a ďakujem Ti za celoročnú spoluprácu pre drobčekov ...cmuk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka ďakujem krásne, ja som ti veru zabudla popriať krásne sviatky, nejak som pred Vianocami bola v strese a ešte aj nejaká chorá......... nemáš za čo ďakovať, robím to veľmi rada..........

      Odstrániť
  2. Mám záujem o nášivky

    OdpovedaťOdstrániť

Moje milé virtuálne priateľky a návštevníčky blogu, ďakujem za návštevu blogu a milé komentáre.
Vždy ste u mňa vítané a teším sa na Vašu ďalšiu návštevu
Jana

Milé vituálne priateľky a návštevníčky , ďakujem za Vaše zastavenie sa na mojom blogu a za milé komentáre. Teším sa na Vašu ďalšiu návštevu a Vaše komentáre